Parkomaty w Rypinie coraz bliżej. Mogą powstać dwie płatne strefy

Tomasz Błaszkiewicz
Tomasz Błaszkiewicz
Anna Kaczmarz / Dziennik Polski / Polska Press
Już wkrótce w Rypinie mogą powstać dwie strefy płatnego parkowania. Pierwsza ma objąć ul. Nadrzeczną i Nowy Rynek, a druga część Warszawskiej, Mławskiej, Rynek i Lissowskiego. Jak tłumaczy sekretarz miasta Sławomir Kryszczuk, nie chodzi o wpływy do budżetu, a o zwiększenie rotacji na miejscach parkingowych.

– Władze miasta nie tylko dostrzegają problemy z miejscami parkowania, ale od kilku lat starają się poprzez działania inwestycyjne minimalizować skutki gwałtownego wzrostu ilości samochodów, będących w posiadaniu naszych mieszkańców – tłumaczy Sławomir Kryszczuk, sekretarz UM Rypin.

Miasto inwestuje w parkingi

Kryszczuk przypomina, że w ciągu ostatnich pięciu lat powstały parkingi przy: ul. ks. Podlesia (na 37 samochodów), ul. Nadrzecznej/E. Orzeszkowej (na 81 samochodów), ul. 1 Maja (na 29 samochodów), ul. Dłutka (na 35 samochodów), Szkole Podstawowej Nr 1 (na 25 samochodów), ul. Koszarowej (na 69 samochodów), a w tym roku do użytku zostanie oddany parking na 60 samochodów przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym Nr 1 przy ul. Sportowej.

– Ponadto w odpowiedzi na zapotrzebowanie mieszkańców powstały na terenach miasta niewielkie parkingi osiedlowe przy budynkach wielorodzinnych przy ul. Mławska 35, 37, 39 i 41 – dodaje Kryszczuk. – Przebudowaliśmy również istniejące parkingi osiedlowe przy ul. Nowej i Ogrodowej. Dzięki dwóm dużym ogólnodostępnym parkingom przy RCS i w rejonie placu przy ul. Nowy Rynek poprawiona została sytuacje przy dwóch szkołach powiatowych. Bez nich możliwości zostawienia samochodu w tych rejonach byłaby dużo gorsze.

Najtrudniejsza sytuacja wciąż jest w obszarze budowanych w latach 70. i 90. spółdzielczych osiedli mieszkaniowych. Miasto maksymalnie wykorzystało na miejsca postojowe wolne przestrzenie w pasach drogowych na tych osiedlach, ale wybudowane w trakcie ich powstawania parkingi spółdzielcze nie są w stanie pomieścić wzrastającej liczby samochodów.

Sekretarz przypomina, że zgodnie z obowiązującym prawem gmina nie może ponosić nakładów finansowych na terenach spółdzielczych czy wspólnotowych, do których nie posiada trwałego tytułu prawnego.

Będą parkomaty?

Mimo budowania kolejnych parkingów, zostawienie auta w centrum miasta, w ciągu dnia, często wiąże się z kilkunastominutowym szukaniem wolnego miejsca. Rozwiązaniem może być zapewnienie zwiększonej rotacji miejsc parkingowych. Można to zrobić za pomocą płatnych stref parkowania.

– Przygotowane są dwa projekty uchwał dotyczące odpłatności za korzystanie z miejsc postojowych na wybranych obszarach miasta – mówi Sławomir Kryszczuk. – Jedna dotyczy wprowadzenia płatnego parkowania na parkingach przy ul. Nadrzecznej/E. Orzeszkowej oraz placu przy ul. Nowy Rynek. Druga wprowadza strefy płatnego parkowania w części ul. Warszawskiej, Mławskiej, Rynek oraz Lissowskiego.

Lokalizacja stref odpłatnych, okresy obowiązywania, wysokość opłat, tryby ich uiszczania oraz ulgi dla mieszkańców czy też przedsiębiorców w tych strefach będą przedmiotem dyskusji na komisjach rady miasta. Do tematu wrócimy.

Astronauci amatorzy polecieli w kosmos

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie