MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Damix z Rypina produkuje wózki sklepowe dla Biedronki, Polo czy Auchan. Będzie dla hoteli i lotnisk

(d-ka)
Jacek Smarz
Damix to krajowy lider w produkcji wózków sklepowych. Wspólnie ze spółką zależną Produs Shop Service z podwarszawskiego Sękocina finalizuje transakcję zakupu 70 proc. akcji znanego producenta stalowych wózków dla supermarketów, hoteli i lotnisk - czytamy na stronie internetowej firmy Damix w Rypinie.

Ostateczne domknięcie transakcji nastąpi latem tego roku. Za przejęcie większościowego pakietu akcji francuskiego potentata Damix i Produs zapłacą kilkanaście milionów euro. Dzięki akwizycji firma zwiększy potencjał produkcyjny połączonych przedsiębiorstw.

Chcą wejść do pierwszej ligi europejskich dostawców wyposażenia sklepów

- Chcemy wejść do pierwszej ligi europejskich dostawców wyposażenia sklepów, hoteli i lotnisk. Kupując znaną francuską markę z 90-letnim doświadczeniem pokazujemy, że Polacy też mogą dokonywać ekspansji na zachodnich rynkach. Planujemy kolejne inwestycje w innych krajach Europy - mówi Leonard Murawiec, prezes zarządu spółki Damix.

Korzenie Damixu sięgają 1975 r. Dynamiczny rozwój spółki nastąpił w 2007 r., po zakupie spółki Siegel Polska, należącej do Siegel GmbH, upadłego niemieckiego producenta wózków i wyposażenia sklepowego.

Konstruktorzy i technolodzy firmy stworzyli 80 modeli certyfikowanych wózków marki Produs

Do grupy Damix należą też spółki Produs Service w Moskwie, Polidar w Czechach, TM Drutopol w Golubiu-Dobrzyniu i RDR w Rypinie. Konstruktorzy i technolodzy firmy stworzyli 80 modeli certyfikowanych wózków marki Produs, wykorzystywanych w marketach, hotelach i magazynach. Szacuje się, że jeżeli transakcja zostanie skutecznie zawarta, obroty grupy w 2018 roku osiągną poziom 85 mln euro.

Strategicznymi klientami Damixu są duże polskie i zagraniczne sieci handlowe, m.in. Kaufland, Biedronka, Polomarket, Real, Auchan, Castorama, Leroy Merlin, Bricoman. Wózki marki Produs są używane przez konsumentów nie tylko w krajach Unii Europejskiej, Europy Wschodniej (Rosja, Białoruś, Ukraina), ale także na Bliskim Wschodzie.

Z promocji częściej korzystają osoby zamożne/AIP

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na rypin.naszemiasto.pl Nasze Miasto