Rowerowe Kujawsko-Pomorskie sezon 2 odcinek 4:
Projekt był realizowany przez 16 uczestników i cztery edukatorki: pedagog Dorotę Grudzińską, psycholog Monikę Wietrzykowską i nauczycielki przedmiotów matematyczno-przyrodniczych: Anetę Rumińską i Dorotę Żmudzińską. Odbyło się 20 spotkań grupowych w ramach treningu komunikacji społecznej, 16 w ramach poradnictwa psychologicznego indywidualnego, 60 godzin laboratorium matematyczno-przyrodniczego oraz 32 godziny warsztatów wakacyjnych Małej Politechniki.
Klubowicze wyjechali do Rypina na seans filmowy i zajęcia w kręgielni oraz do Alpakarni w Okalewie. Uczestniczyli w wycieczce do planetarium i Parku Trampolin w Toruniu. Brali udział w warsztatach Mali Architekci, polegających na budowaniu i konstruowaniu z klocków.
– Klub stał się dla nas wszystkich sposobem na spędzanie czasu w dniach wolnych od zajęć szkolnych – tłumaczy Beata Nejno, koordynatorka projektu. – Miejscem, w którym młodzi ludzie uczyli się współpracy i współdziałania, rozwiązywania problemów w sposób twórczy, walki ze stresem i przeciwnościami losu. Klub dał im możliwość doskonalenia wiedzy i umiejętności z zakresu podstawy programowej przedmiotów matematyczno-przyrodniczych z wykorzystaniem, zakupionych w projekcie, Kart Grabowskiego i mikroskopów cyfrowych oraz innych nowoczesnych narzędzi, dostępnych w Szkole Podstawowej w Kowalkach. Uczestnicy w ankietach końcowych deklarują, że udział w zajęciach zwiększył ich motywację do nauki i umiejętność uczenia się, pewność siebie i wiarę we własne możliwości.
Czytaj także
Uczniowie zaangażowani w projekt badali gęstość substancji, doskonalili działania na ułamkach, kodowali informacje, tworzyli profile glebowe, planowali trasę wycieczki po parku krajobrazowym, badali odczyn produktów spożywczych oraz pH roztworów, prowadzili obserwacje mikroskopowe gotowych i przygotowanych przez siebie preparatów, odkrywali tajemnice wulkanów, utrwalali rachunek pamięciowy, poznawali własności i budowę brył.
– Za chwilę klub młodzieżowy w Kowalkach zakończy trwające od lutego działania, ale więź, która się zrodziła między uczestnikami, głód wiedzy, który się w nich obudził, pozostaną i będą owocować w ich dalszej szkolnej karierze – podsumowuje Beata Nejno.
Projekt został sfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego (95 proc.) i budżetu gminy Rypin (5 proc.). Dotacji w formie grantu udzieliło Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Gmin Dobrzyńskich Region Północ.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?